Zachęcamy wszystkich do udziału w szkoleniu ze skutecznej komunikacji liczb. Celem szkolenia jest poznanie podstaw funkcjonowania mózgu w aspekcie komunikacji liczb i zastosowanie uzyskanej wiedzy w praktyce. Chcesz wiedzieć jak powiedzieć prawdę o danych, ułatwić ich zrozumienie i poszerzyć możliwości ich interpretacji? Jakie techniki i środki komunikacji wizualnej wybrać? Czym jest dashboard i w czym tkwi jego siła? Jak proste sposoby prezentacji, automatyzacji i dystrybucji raportu w Excelu mogą poprawić ich efektywność?
Najbliższe terminy:
25 października 2013 r. w Warszawie
29 listopada 2013 r. w Warszawie/
Najbliższe terminy:
25 października 2013 r. w Warszawie
29 listopada 2013 r. w Warszawie/
Więcej informacji, cena, organizacja: ewa.lapinska@astrafox.pl tel: 601 912 064
OPIS SZKOLENIA
Wszyscy przedstawiamy liczby w raportach, prezentacjach i notatkach służbowych. Sposób, w jaki to robimy, może mieć ogromny wpływ na ich zrozumienie i w konsekwencji na podejmowane przez nas decyzje. Rdzeniem procesu poznawczego jest nasz umysł, dlatego komunikując liczby powinniśmy wykorzystać maksymalnie jego potencjał. Choć zasady, którymi rządzi się nasz mózg, są bardzo proste, poziom ich znajomości jest niewielki, nawet wśród projektantów raportów i analityków. Poznanie tych zasad stanowi fundament komunikacji za pomocą liczb.
Szkolenie Skuteczna komunikacja liczb jest pierwszym tego typu szkoleniem w Polsce. Jest skierowane do osób, które przygotowują i czytają raporty, analizują dane i podejmują na ich podstawie decyzje. Dotychczas wzięło w nim udział ponad 200 osób i każdej z nich szkolenie „otworzyło oczy” i pomogło poprawić swoją pracę z liczbami. Dzięki interaktywnej formie, zadaniom praktycznym w Excelu i quizom uczestnicy szkolenia uznawali je za bardzo atrakcyjne, polecając je w 9 na 10 przypadków.
ĆWICZENIA
Wiedza teoretyczna jest w trakcie szkolenia przeplatana wieloma ćwiczeniami w Excelu. Wykorzystując zasady komunikacji wizualnej uczestnicy uczą się budować w Excelu zrozumiałe i funkcjonalne raporty, które można szybko przeglądać, aktualizować i dystrybuować.
Wiedza teoretyczna jest w trakcie szkolenia przeplatana wieloma ćwiczeniami w Excelu. Wykorzystując zasady komunikacji wizualnej uczestnicy uczą się budować w Excelu zrozumiałe i funkcjonalne raporty, które można szybko przeglądać, aktualizować i dystrybuować.
FORMA SZKOLENIA
1. Szkolenie otwarte – odbywa się w sali szkoleniowo-komputerowej w Warszawie i trwa 7 h (w tym 3 przerwy kawowe i przerwa na lunch – w cenie szkolenia). Grupa szkoleniowa składa się maksymalnie z 15 osób.
2. Szkolenie zamknięte – odbywa się w siedzibie firmy zamawiającej i trwa 7 h (w tym 3 przerwy kawowe i przerwa na lunch – organizacja lunchu i kawy/herbaty są po stronie organizatora szkolenia ze strony firmy zamawiającej). Organizator szkolenia ze strony firmy zamawiającej sam dobiera grupę uczestników nie większą niż 15 osób. Uczestnicy powinni mieć ze sobą laptopy z zainstalowanym MS Excel 2010 (ewentualnie 2007).
1. Szkolenie otwarte – odbywa się w sali szkoleniowo-komputerowej w Warszawie i trwa 7 h (w tym 3 przerwy kawowe i przerwa na lunch – w cenie szkolenia). Grupa szkoleniowa składa się maksymalnie z 15 osób.
2. Szkolenie zamknięte – odbywa się w siedzibie firmy zamawiającej i trwa 7 h (w tym 3 przerwy kawowe i przerwa na lunch – organizacja lunchu i kawy/herbaty są po stronie organizatora szkolenia ze strony firmy zamawiającej). Organizator szkolenia ze strony firmy zamawiającej sam dobiera grupę uczestników nie większą niż 15 osób. Uczestnicy powinni mieć ze sobą laptopy z zainstalowanym MS Excel 2010 (ewentualnie 2007).
SZCZEGÓŁOWA AGENDA
1. Jak działa mózg?
1.1. Zmysły człowieka i ich zdolność do przyswajania informacji
1.2. Pamięć ikoniczna i jej wpływ na rozumienie liczb
1.3. Pamięć krótkoterminowa i jej wpływ na rozumienie liczb
1.4. Pamięć długoterminowa i jej wpływ na rozumienie liczb
2. Tabele i wykresy
2.1. Tabela a wykres – podstawowe zastosowania
2.2. Historia wizualizacji
2.3. Co to znaczy Skuteczny wykres?
2.4. Biegłość graficzna i jej znaczenie w komunikacji liczb
2.5. 7 zasad skutecznej komunikacji liczb
2.6. Podstawowe typy tabel i wykresów i ich związek z działaniem mózgu
2.7. Jaki wykres w Excelu wybrać?
2.8. Zastosowanie koloru
2.9. Związki w danych a wybór wykresu
2.10. Inne typy wykresów
2.11. Prezentacja danych geograficznych
3. Raporty
3.1. Geneza słowa dashboard
3.2. Co to jest dashboard?
3.3. Cechy dashboardu na przykładach
3.4. Dashboard zarządczy a dashboard analityczny
3.5. Czy mój raport jest skuteczny?
1. Jak działa mózg?
1.1. Zmysły człowieka i ich zdolność do przyswajania informacji
1.2. Pamięć ikoniczna i jej wpływ na rozumienie liczb
1.3. Pamięć krótkoterminowa i jej wpływ na rozumienie liczb
1.4. Pamięć długoterminowa i jej wpływ na rozumienie liczb
2. Tabele i wykresy
2.1. Tabela a wykres – podstawowe zastosowania
2.2. Historia wizualizacji
2.3. Co to znaczy Skuteczny wykres?
2.4. Biegłość graficzna i jej znaczenie w komunikacji liczb
2.5. 7 zasad skutecznej komunikacji liczb
2.6. Podstawowe typy tabel i wykresów i ich związek z działaniem mózgu
2.7. Jaki wykres w Excelu wybrać?
2.8. Zastosowanie koloru
2.9. Związki w danych a wybór wykresu
2.10. Inne typy wykresów
2.11. Prezentacja danych geograficznych
3. Raporty
3.1. Geneza słowa dashboard
3.2. Co to jest dashboard?
3.3. Cechy dashboardu na przykładach
3.4. Dashboard zarządczy a dashboard analityczny
3.5. Czy mój raport jest skuteczny?
PROFIL UCZESTNIKA
Wszystkie osoby, które przygotowują lub czytają raporty i prezentacje, w których zawarte są dane liczbowe (od najwyższego do najniższego szczebla w organizacji), w szczególności pracownicy działów sprzedaży, marketingu, kontrolingu, finansów, księgowości, informacji zarządczej i analitycznych.
Wszystkie osoby, które przygotowują lub czytają raporty i prezentacje, w których zawarte są dane liczbowe (od najwyższego do najniższego szczebla w organizacji), w szczególności pracownicy działów sprzedaży, marketingu, kontrolingu, finansów, księgowości, informacji zarządczej i analitycznych.
PO SZKOLENIU UCZESTNIK
1. Będzie tworzył raporty zgodne ze sposobem pracy mózgu, które prowadzą do lepszych i szybszych decyzji
2. Będzie świadomy pułapek percepcyjnych i najczęstszych błędów w raportach przygotowywanych przez innych
3. Będzie w stanie zaprojektować swój raport w Excelu w taki sposób, aby w mgnieniu oka przekazywał najważniejsze informacje
1. Będzie tworzył raporty zgodne ze sposobem pracy mózgu, które prowadzą do lepszych i szybszych decyzji
2. Będzie świadomy pułapek percepcyjnych i najczęstszych błędów w raportach przygotowywanych przez innych
3. Będzie w stanie zaprojektować swój raport w Excelu w taki sposób, aby w mgnieniu oka przekazywał najważniejsze informacje
KORZYŚCI ORGANIZACJI
1. Szybszy proces podejmowania decyzji
2. Zwiększenie pola interpretacji posiadanych danych
3. Większy profesjonalizm i zrozumiałość przygotowywanych w organizacji raportów
1. Szybszy proces podejmowania decyzji
2. Zwiększenie pola interpretacji posiadanych danych
3. Większy profesjonalizm i zrozumiałość przygotowywanych w organizacji raportów
TRENER
Bartosz Czapiewski – ekspert w zakresie komunikacji liczb z 8-letnim doświadczeniem jako analityk, projektant raportów, konsultant i trener. Przygotowywał raporty zarówno dla największych polskich firm, jak i małych przedsiębiorstw. Miłośnik Excela i dashboardów.
Bartosz Czapiewski – ekspert w zakresie komunikacji liczb z 8-letnim doświadczeniem jako analityk, projektant raportów, konsultant i trener. Przygotowywał raporty zarówno dla największych polskich firm, jak i małych przedsiębiorstw. Miłośnik Excela i dashboardów.
SZKOLENIE W LICZBACH
Czas trwania: 7 h (w tym przerwa na lunch i przerwy kawowe)
Liczba ćwiczeń w Excelu: 14
Liczba quizów: 2
Liczba stron materiałów dla uczestników (w formie książkowej): 50
Czas trwania: 7 h (w tym przerwa na lunch i przerwy kawowe)
Liczba ćwiczeń w Excelu: 14
Liczba quizów: 2
Liczba stron materiałów dla uczestników (w formie książkowej): 50
Więcej informacji, cena, organizacja: ewa.lapinska@astrafox.pl tel: 601 912 064
KOMENTARZE