Opinie i treści umieszczone na stronach
internetowych i portalach stanowią cenne źródło informacji, obok którego trudno
przejść obojętnie. Organizacje zaczynają wnikliwie analizować
dane pochodzące z portali społecznościowych, angażują się w kreatywne akcje
marketingowe i wizerunkowe zwiększając identyfikację klientów z danym produktem
czy firmą. Zebrane informacje wykorzystywane są do podniesienia świadomości
marki i kształtowania postaw, jak również umożliwiają analizę strategii
konkurencji. Firmy zaczynają wykorzystywać dane pochodzące z Internetu, aby poznać
kontekst, w którym występuje nazwa firmy lub produktu w dyskusjach na forach i
blogach.
Gartner uważa, że strategie społecznościowe i
przejście do bardziej wspólnego podejmowania decyzji są zmianą myślenia o
relacji firmy z klientem i zmianą w cyklu rozwoju produktu. Sprawiają one, że
środowiska decyzyjne, które łączy sieć, społeczność, współpraca, BI i narzędzia
analityczne będą miały coraz większe znaczenie w biznesie w 2014 roku. Firmy,
które dostosują się do zmian wcześniej osiągną przewagę nad konkurencją.
Tu znajdziecie kila przykładów analiz z portali społecznościowych. Sprawdź co nowego możesz odkryć z wykorzystaniem Tableau BI : http://www.tableausoftware.com/solutions/social-media-analytics
Spróbuj sam! Pobierz za darmo 14 dniową wersję trialową narzędzia: http://www.astrafox.pl/Pobierz-Tableau.aspx
KOMENTARZE