Konkurs na najciekawszą wizualizację w
Tableau dla studentów Politechniki Warszawskiej został rozstrzygnięty.
Wyróżniona została praca Pani Karoliny Wyszyńskiej, która została nagrodzona
przez firmę Astrafox Tabletem firmy Samsung.
Analizie poddane zostały dane z
ogólnodostępnej bazy Microsoft SQL Server „Northwind”. Baza zawiera dane
dotyczące sprzedaży produktów spożywczych, zamówień, klientów oraz pracowników.
Celem analizy było poprawienie jakości zarządzania firmą. W poście opisane
zostaną poszczególne etapy tworzenia pracy. Zwyciężczyni otrzymała od zespołu
firmy Astrafox szczegółowe wskazówki jak poprawić i udoskonalić swoją
wizualizację. Efekt pracy oceńcie sami!
Liczba sprzedanych produktów w
poszczególnych kategoriach została przedstawiona na wykresie słupkowym, który
jest efektywny przy porównywaniu wielu wartości liczbowych. Kalkulacja
„Przychód”, obliczona jako iloczyn liczby sprzedanych produktów i ich ceny, została
wykorzystana jako atrybut koloru. Cena produktów, dla których sprzedaż jest
mała, a przychód duży jest wysoka, więc w szczególności możemy badać zależność
pomiędzy sprzedażą produktów a ich ceną i na jej podstawie podejmować decyzje,
np. o obniżeniu ceny wybranych produktów.
Kolejny wykres słupkowy ma na celu
zbadanie udziału poszczególnych grup produktów w całkowitym przychodzie firmy w
różnych okresach.
Przychód firmy w postaci rankingu
został przedstawiony na mapie obszarowej. Dzięki temu wiemy w jakich krajach i
miastach biznes firmy najlepiej się rozwija oraz gdzie warto zainwestować.
Na wykresie kołowym porównamy procentowy
wkład w realizację zamówień różnych dostawców, z którymi firma współpracuje.
Na wykresie liniowym zbadane zostały
wyniki poszczególnych pracowników firmy w czasie. Dzięki temu możemy porównać i
obiektywnie ocenić ich pracę, by podjąć decyzję, których należy nagrodzić
premią.
Niezmiernie ważny jest również plan
promocji indywidualnej dla stałych klientów. Na poniższym wykresie firmy
zostały posortowane pod kątem sumarycznego przychodu. Dla każdej z firm możemy
przeanalizować top 10 najczęściej zamawianych produktów i zaplanować dla nich indywidualne
promocje.
KOMENTARZE